FANDOM

Jedna z najpopularniejszych teorii powstałych wokół Krainy Grzybów TV.

Geneza Edit

Po raz pierwszy interpretację zakładającą gwałt zaproponowano przy okazji premiery pierwszego odcinka Poradnika Uśmiechu. W dziurawieniu jabłka przez Agatkę dopatrywano się analogii do brutalnej utraty dziewictwa. Późniejszcze sceny, w których bohaterka "czuje się wyczerpana" i narzeka, że "nic nie dawało jej już radości" miały, według zwolenników teorii, przedstawiać odczucia wykorzystanego i zdezorientowanego dziecka. W uzasadnieniu słuszności tego przesłania wykorzystywano również skojarzenia z motywami biblijnymi m. in. w postaci Teufla, czyli diabła, a także samej Małgosi, widziano kusiciela zachęcającego dziewczynkę do zatracenia się w nierządzie. W tym kontekście kontrowersje budził sam temat odcinka - jabłko - uznawane powszechnie za owoc grzechu. Za wątkiem seksualnym przemawiały też wykorzystane w Poradniku schematy przedstawiające układ rozrodczy krowy i przebieg cyklu menstruacyjnego.

Teoria obecnie Edit

Teoria gwałtu ponownie zyskała na popularności po opublikowaniu pierwszego teledysku w serii Grzybowych Melodii. Sugestywny taniec Agatki i Karoliny oraz tekst śpiewanej przez nie piosenki według niektórych miały oznaczać, że prześladowcą dziewczynek jest Dżinsowy Człowiek. Według tej interpretacji mężczyzna jest pedofilem, który zgwałcił Agatkę, Karolinę i prawdopodobnie wspomnianą w piosence Beatę. Nie ma zgodności, czy porwał je (do Krainy Grzybów, co tłumaczyłoby relacje Mamy Agatki) czy jedynie zabronił im mówić o sobie rodzicom ("Nie mów mamie, nie mów tacie, nie mów aż po świata kres"), a dziewczynki starają się bronić swojego oprawcy lub są dla niego miłe, bo nie chcą zostać przez niego jeszcze bardziej skrzywdzone. Dlatego starają się przekonać same siebir, że "dżins nie jest taki zły".

Według bardziej szczegółowej wersji teorii, w Poradniku pojawiły się pewne przesłanki, które są dowodem na to, że Agatka ze względu na tuszę była gnębiona przez inne dzieci, nazywana przez nie "krówskiem". Gwałciciel był osobą, która wykorzystała samotność dziewczynki i jej potrzebę bycia zaakceptowaną. Zaproponował jej zabawę ("chcesz podpierać ściany, czy świetnie się bawić?"), a później ją zgwałcił. Pójście do Krainy Grzybów może być także równoznaczne ze śmiercią, a więc popełnieniem przez Agatkę samobójstwa. Małgosia pojawiła się, gdy dziewczynka była już martwa.